torsdag 17 maj 2012

Jag är er testlagare

Vi är många som har tidningen Buffé från Ica. I tidningen finns det något de kallar "Testlagarna" där vanliga läsare recenserar recept. I den senaste tidningen finns det ett recept på köttbullar med smak av Medelhavet. I receptet är det bl.a. vitlök, soltorkade tomater och parmesanost. Jag har provlagat det åt er.

Jag tyckte receptet lät väldigt gott med många smaker som jag gillar. Dock är jag inte fullt lika lyrisk nu när jag lagat. Köttbullarna blev väldigt saftiga och det är ett stort plus dock så trodde jag på mer smak. Gör jag dem igen så ökar jag på mängden salt och peppar, jag tar vitlöken i bullarna och jag ökar även på mängden soltorkade tomater.

Receptet hittas på http://www.ica.se/Recept/graddiga-kottbullar-med-oliver-och-persilja-714746/

Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar