söndag 24 juni 2012

Veckans utmaning "meatfree" - Petra

Jag kan inte skryta med att laga vegetariskt särskilt ofta så nu tänkte jag utmana mig själv och laga något jag aldrig testat förr - Quorn.

Jag gick in på Quorn.se och hittade ett recept på quornfärsspett med grön curry paste i. Dessa gjorde jag med tillhörande grillat bröd och sallad. Jag pimpade salladen med lite melon och feta också. Till detta gjorde jag en örtsås på turkisk youghurt med hackad oregano och timjan samt en fuskhoummos.
Mixa 1 brk kikärtor med lite citronsaft, 1 vitlöksklyfta, någon klick matyoughurt och salt.

Färsen var väldigt svår att få att hålla ihop så vi fick öka mängden ströbröd och vara ytterst försiktiga när vi vände vid grillningen.

Smaken var bra beroende på mängden curry paste, färsen behöver mycket smaksättning då den inte smakar så mycket i sig själv. Det grillade brödet var supergott, kommer vi definitivt att grilla igen i sommar.

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar