fredag 17 augusti 2012

Het mangosalsa

Till middag fick jag improvisera ikväll. Vi hade bestämt att göra biffar men mer än så var inte klart. Jag slängde ihop en mangosalsa som jag bara måste tipsa om, den kommer definitivt att stå på bordet igen och jag tror den är fantastisk till grillat.

Ha nu en skön helg!

Het mangosalsa
4 tomater
1 grön chili
1 mango
2 schalottenlökar
2 msk jordgubbsvinäger (går även bra med annan typ av vinäger)
Salt

Hacka tomaterna och mangon i små tärningar. Finhacka löken och chilin. Blanda och häll över vinäger och smaka av med salt.

Joanna

2 kommentarer:

  1. En enkel variant på detta är att blanda ananas och mango med lite sweet chilisås. Mums till grillat. Vill man kan man även blanda med koriander och lite riven lime och limesaft.

    // Therese

    SvaraRadera
  2. Jag älskar koriander och lime och det är ju en jättebra idé. Det får det bli nästa gång!

    Joanna

    SvaraRadera