måndag 27 augusti 2012

Supersaftiga bullar

Jag gillar ju som ni säkert märkt att baka men saknar en ordentlig hushållsassistent så här knådas degen för hand.

Min dröm är att köpa en Ankarsrum.
http://bagarenochkocken.se/koksapparater/ankarsrum-assistent-original/ankarsrum-assistent-original-akm6220-gron/

Visst är den fin? Den ska bli min så fort jag börjar jobba igen och har mer inkomst är föräldrapenningen är det tänkt. Problemet är väl bara att då har jag inte tid att baka längre...

Men fram tills dess blir det att fortsätta knåda för hand och då även hitta recept på bullar som blir bra även om de inte får gå i maskin i 30 minuter... Har märkt att tricket oftast är fett i degen :-))

Häromdagen testade jag ett nytt recept som blev riktigt bra. Så om ni vill ha riktigt goda bullar och inte tänker för mycket på midjemåttet så kan jag rekomendera Leilas recept som ni hittar här.

 
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar