söndag 1 juli 2012

Utmaning smårätter - Petra

OK - jag erkänner, mitt bidrag till veckans utmaning kanske inte riktigt är tjejiga smårätter. Men det är rätter iallafall...

Jag gjorde;
Patatas Con Mojo, Quesadillas och jordgubbsgaspacho.

Börjar med Patatas Con Mojo som är en Kanarisk rätt som jag ätit mycket tidigare. Hittade ett recept här som jag gjorde.
Blev lite besviken på såsen, smaken fanns där men konsistensen var inte alls som jag önskat så nästa gång försöker jag nog hitta ett annat recept eller hittar på lite själv.


Jag följde upp det här med en Quesadilla, detta är superenkelt att göra och blir riktigt gott.
Ta ett fajitabröd - lägg på grillad kyckling, ruccola, lite honung och till sist lite mozzarella. Lägg sedan på ett till bröd. Stek sedan i varm stekpanna tills de blir gyllenbruna.


Till sist gjorde jag en Jordgubbsgaspacho. Det här blev en hit, frisk och smakrik, en perfekt sommardessert.
För 6 personer:
Mixa 1 liter jordgubbar, 1 galiamelon, lite mynta och eventuellt lite florsocker om det behövs mer sötma.
Servera med en klick vaniljglass.


Nu ser jag fram emot en ny vecka full med sol. Jag planerar även att safta och göra marmelad. Flädersaften står redan på dragning.

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar